Alexandras

Alla inlägg under november 2011

Av Alexandra - 25 november 2011 17:45

Jag och Emma fick en hel del fina saker utav Carina när hon var här för ett tag sen som jag inte har haft tid att lägga upp än.

Men tänkte ta mig lite tid nu att visa upp en del.

 

Ett par ljus stakar som jag och Emma fick för ett tag sen.

Älskar den metallic orangea färgen.

Två ljus koppar en lila och en grön.

   

En hängande ljus kopp i silver.

En ljuslyckta i silver.

   

Vi fick tolv paket rökelser, jag och Emma ÄLSKAR rökelser!

Vi fick även gardiner i rödbrun färg som passar perfekt till vårt indiskt inspirerande sovrum!

   

Jag fick ett par fantastiska handskar från 50-60 talet som jag ÄLSKAR och använder riktigt flitigt.

Prislappen satt fortfarande kvar där det stod  7.50:-, hur underbart är inte det!

Jag har självklart sparat pris lappen.


Vi åkte även in till stan en dag och tittade lite inne på  Zapata i gamla stan.
Där fick jag och Emma ett kuddfodral  och jag fick en liten börs!

   


Så underbart när någon verkligen förstår vad man gillar, men det är klart Emmas mamma (Carina) älskar ju indiskt ( skulle tro dubbelt så mycket än vi). Emma fick även en ryggsäck från zapata och en plånbok från sol&måne.


Mycket fina saker va!

Av Alexandra - 24 november 2011 02:10

Jag och emma fick en hel del massa fint till sovrummet idag utav Carina när hon kom!

Jag ska självklart visa allt men det får bli i morgon bitti, nu ska jag sova!

Av Alexandra - 23 november 2011 03:29

Emma och jag har precis hittat tapeten till vårt sovrum!

   

det blir perfekt til vårt indisk inspirerat sovrum, kanske inte mönstret men färgerna blir underbara som en fondvägg!

Av Alexandra - 22 november 2011 17:15

Sådär ja! Nu har jag och Emma varit väldigt duktiga och städat igenom hela lägenheten!

Nu doftar hemmet underbart friskt och gott, måste vara rent och fint här eftersom Emma mor kommer ner från Norrland och hälsar på.  Det kommer bli mycket trevligt!


Förhoppningsvis har jag hunnit få mina pengar innan helgen också, för på lördag ska vi på Second hand och titta lite. Dom har Halva priset på allt! Och jag älskar ju second hand, vilka underbara fynd man kan göra. Jag är ju igentligen bara intresserad utav billiga gamla resväskor (vilket är det första jag springer fram till och går igenom) och vackra ljusglas.  Tydligen brukar dom få in dekorations stenar/sand som jag ska se om jag hittar några.

Av Alexandra - 22 november 2011 01:09

Ja, det blev en hel del drinkar i lördags för mig och Emma.

Vi blev bjudna på en utekväll, vilket var väldigt trevligt. Tack!


Först drog vi till Skärholmen och drack lite där, Emma drack såklart Screwdriver vilket verkar vara den enda drink hon dricker. Haha, den fastnade efter Cypern resan tror jag. Vi satt i allafall där ett tag, drack och pratade lite. Sedan drog vi vidare till Koh phangan där det blev fler drinkar. Rosa pantern till mig som vanligt (Love it!) och Emma bytte för en gångs skull ut Screwriver mot en Passionfrukts drink som var djävulskt god! I allafall vi satt där ett tag och hade trevligt lyssnade på musik, sen är ju stället fantastiskt bara det.

 

Efter det blev det vidare till Jonny's Bar, ännu fler drinkar, så passade vi på att äta lite där också. Efter ett tag kom Maja och gjorde sällskap också!

 

Vi var inte där sålänge, dom stängde redan klockan ett. Efter det visste vi inte riktigt vart vi skulle så det blev bara Dovas på Fridhemsplan där vi stannade resten utav kvällen och hade väldigt trevligt!

Efter en hel del alkohol drog vi hem och käkade, Satt och pratade ett bra tag sedan blev det ..  sängen.

Varit seg nu i två dagar, men det var det väl kanske värt!

Av Alexandra - 17 november 2011 09:31


Svart

       


Brun

   


Rosa/Blond

     


Röd/Blond

     


Blond

       


Jag har även haft Svart/röd, Brun/röd, Svart/Rosa, hel rött, hel lila, blå/blond osv.. (: Det få ni se bilder på en annan dag. Jag färgade om håret ungefär två gånger i månaden (utan att överdriva) för några år sedan.

Av Alexandra - 17 november 2011 08:05

Japp, fulle på sängen till mig själv.

Jag har en så pass trevlig mensvärk så jag pallar fan inte ens att stå  längre än tre minuter. Så nu ligger jag i sängen med en kopp te,  lite yoghurt och värmekudden på magen. Väldigt skönt, minus mensvärken.     Det var längesen jag drack te känner jag, väldigt gott vare och varmt för kroppen. Skönt!


Jag tänkte ta och sätta upp min klädställning idag, så får den stå framme och se lite fin ut till vi får sängen och den inte längre får plats med den, då sängen blir två meter bred.  Men tills dess kan man hänga fram lite kläde också så på den, jag som är en sån som igentligen alltid vill plocka ut dagens outfit dagen innan.


Nej, jag ska nog titta runt lite och fundera på vad man kan lägga till på önskelistan. Jag får trots allt göra två!


Av Alexandra - 17 november 2011 07:36

Nu har Emma åkt till "jobbet" och jag tänker nog inte somna om även om jag känner att jag borde försöka.  

Hon är ju ändå tillbaka om två timmar, kanske lika bra att sova tills dess så få hon väcka mig när hon kommer hem. Nej inte tänka så, jag ska inte somna om, det kan vara bra för mig att gå tidigt, speciellt med tanke på att jag måste tillbaka till Myrorna på måndag. Undra hur dom klarat sig utan mig, haha.   


Läste förut i tidningen att det var någon chef på myrorna som stulit kläder för över någon miljon om jag inte minns fel. Sjukt, ofta chefen liksom!

 

Nej, jag ska nog pallra mig uppåt och göra lite frulle!


Pussen så länge!

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

blogresponse

Bloglovin

bloglovin

blogkeen

Alexandras

Ovido - Quiz & Flashcards