Alexandras

Av Alexandra - 21 november 2012 10:08

Saknar ibland att vara brunett, men man är ju så jävla bekväm i det blonda. Men det är klart, naturell blond klart man är bekväm.

Ska men våga sig på att färga eller inte..

Blondin, brunett, blondin, brunett?! Gah!

Tufft val. Haha.

Av Alexandra - 18 oktober 2012 15:49

Har ju helt glömt bort att lägga upp lite bilder från Emmas24 års Dag.

Som förövrigt var as kul och trevlig.

Sofi fixade in oss på en klubb där henne karl jobbar också, Fan vad kul det var.

Det måste vi göra om igen.

Snyggingar. haha :D

Av Alexandra - 17 oktober 2012 16:49

Nu kan ni skriva ut era gratis kuponger till Halloween partyt på China station.

Ni får skriva ut så många ni vill och dela ut till familj och vänner.

Häger klicka på kupongen nedan och Skriv ut!

VÄLKOMMEN!

Av Alexandra - 10 oktober 2012 16:21

Igår kom Dexter in och gick väldigt konstigt och svansen bara hängde. Han var smutsig och tassarna och benen.

Mamma tog med honom och ställde honom i badkaret. I vanliga fall sprattlar han och ska loss bara han ser badkaret, men igår var han lugn och stod helt stilla medan mamma tvättade honom. När han blivit färdig tvättad och torkar gick han sakta och ta sig under mammas säng där han legat resten utav natten. Vi trodde inte att det var något allvarlig, men eftersom att han fortfarande i morse gick konstigt och lågt med bakbenen beställde mamma en tid hos veterinären.

Hon fick veta att han brutit svansen och att flera nerver har gått av i bakdelen. Han hade full blåsa men kunde varken kissa eller bajsa, han fick lugnande för att slappna av i musklerna så att han skulle få kissa.

Dom sa att dom kunde göra en operation men att han antagligen skulle lida väldigt länge och att det inte ens är säkert att det hjälper operationen skulle sammanlagt gå på ca 50.000kr med sjukhusvistelser och allt. Så hon avlivade honom för att slippa lidandet och speciellt med tanke på att det som sagt inte är säkert att han klarar sig ändå.

Det är oklart om han blivit påkörd eller klämt sig.

Vila i frid våran älskade bebis.

3 år gammal blev du och 3,2 kg

Vi älskar dig Oändligt MYCKET!

Skänker en tanke till vår fina kisse som innan dog för fyra år sen den 15 Januari 2008.

Vi saknar dig Rambo

Av Alexandra - 8 oktober 2012 17:03

Grekland var ju så underbart så jag vet inte vart jag ska ta vägen när tittar på bilderna. Vill så gärna tillbaka till dom fina restaurangerna, härliga stränderna, båt resan runt hela ön och värmen såklart.

Allt var så bra från början till slut.

Första dagen i Grekland var väldigt trevligt. Det första vi gjorde när kommit till hotellet och hamnat på våra olika rum var att kasta på sig bikinin och slänga sig i poolen. Vi hade ju lyxen att ha poolen ca 10 m från rummet och havet 100 m ifrån. Så det blev till att jag började i poolen, gick ner till havet någon timme och sedan upp igen. Åh, så höll det på varje dag.

Vi passade även på att gå och  handla på Supermarket som vi hade bara utan för hotellgrindarna, så ist för att slösa pengar i barerna köpte vi ofta öl och Bacardi Breezer på affären och föra med, sedan på kvällen blev det såklart Barerna.

Vi slösade inte heller onödigt mycket pengar på maten då vi hade middag och frukost på hotellet, som för övrigt var djävulskt gott. Jag åt mer vegetariskt än kött den veckan. Anyway, tillbaka till första dagen, så började vi som sagt i poolen och på Supermarket.   Lite senare på kvällen blev stranden och sedan middag runt 8 på Hotellet. Efter det fortsatte vi på baren på stranden där vi satt kvar resten utav kvällen till vi var kalas. Då fick det bli till att dra sig till hotellet och sova fast det inte riktigt var vad man ville.

Dag två åkte vi in till staden för att gå till grottan och bergen som Anton ( Emmas bror) berättat om från tidigare besök på Skiathos. Det blev en lite längre promenad med det var väldigt fint.Fin utsikt, härliga vita hus med blå knutar och oj oj så fint det var. Gången ner till bergen var dock riktigt läskigt, trodde för en stund att man skulle trilla och se ut som dom gör i filmen "the hills have eyes"

Där stannade vi ett tag, Emma och Carina badade och jag satt å åt chips så länge.   Det blev restaurang besök efter det. Tror att promenaden dit tog säker bara den en halv timme då vi virra bort oss hela tiden, var enda gata såg ju likadan ut. Haha. Tillslut kom vi fram och hittade en fin restaurang med god mat och fin utsikt. Anton fick en fin drink också då vi var där för hans födelsedag.  Sedan blev det lite shopping, en drink eller två och sedan till hotelet där vi fortsatte och ha trevligt och sedan ut såklart och gå en bar runda!

Nu har jag skrivit så mycket så nu får jag fortsätta i morgon eller något.

Världens finaste Emma

Av Alexandra - 8 oktober 2012 16:51

Vilken slapp dag jag hade idag på utbilningen, började et och slutade tre, så jävla skönt! I morgon börjar jag tyvärr som vanligt klockan nio och slutar tre. Det härliga är att du själv bestämmer när du vill ta rast eller bara gå ut och röka om du är rökare. Så det finns en liten guldkant på den historien också.

Men över till vad inlägget igentligen skulle handla om.

Ikväll tänkte jag slänga in ett inlägg med information om Halloweenfest på China station i Haninge.

Kommer även lägga in en kupong som ni kan skriva ut. Ni får skriva ut så många ni vill att ge till vänner.

Kupongen kommer gälla för fritt inträde och fri garderob.

Mer information kommer senare ikväll, så håll ögonen öppna!

Pussen på du!

Av Alexandra - 4 oktober 2012 12:30

Nu var det ett tag sedan man uppdaterade bloggen känner jag, dags att lägga på ett kol nu igen kanske.

Kommer i allafall senare i veckan erbjuda gratis biljettertill Halloween fest på China Station senare i veckan, Håll ögonen öppna.

Nu tänkte jag bara slänga in lite bilder från när vi var i Grekland och eftersom att det är så jävla mycket bilder så kör vi i olika delar!

DEL 1

Packad och klar

Blevkär i mini chokladen

På flyget

Skiiathos ovanför

Vårt hotellrum låg tack och lov på mark nivå, med uteplatsoch pool 10 meter och strand 100 meter rakt fram.

Vill tillbaka så jag spricker!

Av Alexandra - 25 september 2012 19:45

Blev en liten snabb shopping idag med Emma. Passade även på att köpa present till henne, dock bytte hon ut dom mot ett par jeans. Haha, hon fick göra det.

Själv passade jag på att köpa ett par nya klackar och en tröja, blev även en halsduk, lösnaglar (ofc) och en ny eyeliner.

Har tidigare arit på Ikea med mor och Emma också, köpte nya galgar, en ny klädhängare , två nya lakan svart och vit, örngott, värmeljus och tvånya kuddar.