Alexandras

Alla inlägg under september 2011

Av Alexandra - 18 september 2011 07:30


1. Duscha

2. Ansiktsmask

3. Raka benen

4. Fixa Naglarna/ Ögonbrynen

5. Städa hela lägenheten

6. Rensa hyllan i sovrummet

7. Planera vidare bröllop

8. Planera Emmas födelsedag

9. Tapetsera?

10. Ta det lugnt!/SOVA



Av Alexandra - 18 september 2011 00:20

Klockan är tjugo över tolv och jag sitter i pyjamas på en madrass  i vardagsrummet med datorn framför mig för att planera lite bröllop.


Gå inte sådär super bra, jag har seriöst ingen aning om vad jag håller på med. Jag vet inte alls vad det är jag ska kolla efter. Jag sitter och tittar på klänningar, inbjudningskort, färgteman, blommor, dekorationer, bröllopsfrisyrer, accessoarer, bestick, servetter, dukar, stolöverdrag, partytält, ringar och allt därtill. Men jag vet inte vad jag letar efter..


Det kommer väl sen. Planera bröllop bakfull kanske inte är så bra endå.

 

Jag ska försöka leta och planera vidare, är lite småtrött och Emma somnar väl snart.


Pussen

Av Alexandra - 14 september 2011 23:43

Blev inget bloggande igår, var så djävulskt trött efter jobbet.

Sen satt jag och Emma uppe till sent för att börja planera inför bröllopet. 


I allafall så kom vi inte så långt med det, haha. Men det är ju inte så konstigt vi är VÄLDIGT   olika när det gäller, smak, stil och form. Men vi har kommit någonstans på vägen. Vi har hittat stället där allt ska hållas i allafall, fest idén är väl klar.. nästan. Det svåraste är ju hur allt ska se ut! Färger, vad ska finnas vad ska inte finnas. Hur får det se ut och hur får det inte se ut.  

  www.whitebirds.se

Ja, planera bröllop är en dans på rosor. Ibland inte. Det är mycket mer än klänning och tårta.. 


Vi har även planerat inbjudnings korten lite, absolut inte klara med den planeringen men en bit på vägen. Men sen ska dom ju göras också.

Vi har iallafall bestämt att vi ska göra egna. Vi köper dekorationer, band, kort och kuvert, men vi klipper, klistrar och fixar själva.  Eget är bäst.  

(google.se)   


Åh, Emma sitter och spelar och sjunger! *dör* 


Aja tillbaka till saken.

Hmm var va jag.. *tittar upp* Juste! Korten kommer bli super fina. Det blir olika till alla, så tråkigt me 80 st likadanna.  


Ojoj, nu blev jag knäpp i huvudet också.



Har jobbat från kvart över nio till sex idag, ganska jobbigt faktiskt.

Imorgon jobbar jag dock bara från kvart över tolv till kvart över sex, en lite bekvämare tid.


Men bäst är fredag då jag har fått ett arbetsdag på 3 timmar från kvart över nio till kvart över tolv, för att jag jobbade hel dag idag!   Loveläy!


Nej nu ska jag kika vidare bland bröllops planeringarna.


pussen på du :*


Fick lyx av Emma idag, kom hem till nytvättade kläder, ny diskat och lagad mat. Alltid lika lyxigt för mig.

Av Alexandra - 13 september 2011 01:24

Känner att jag inte riktigt vill tillbaka till jobbet än. Men sånt är ju livet och jobbar man inte får man inga pengar, utan pengar kan man inte leva. Så jaaaa.


Jaja, jag kan ju känna mig lite snygg i alafall i mina fakeade naglar och långa fransar (fast äkta).  Men vad fan ska man ha på sig! Man får ju inte använda shorts, men däremot kjol och klänning..?!


Nåja time to sleep. Upp och hoppa, halv åtta.


Hornsgatan:

 

Av Alexandra - 12 september 2011 23:49

[X] Fixa garderoben (rensa, städa, göra i ordning)














[X] Duscha/tvätta håret


[X] Raka benen

[X] Ansiktsmask

[X] Fixa tånaglarna (klippa, fila och måla)

[X] Sätta på naglar


[X] Brun-utan-sol

Av Alexandra - 12 september 2011 23:41

Nu har jag och emma spelat betapet, vilket alltid är lika kul att tänka på att spela men sen när man väl gör det vill jag kasta datorn i golvet..


Innan åt vi potatisklyftor med remouladsås och en macka med hemmagjort vitlök och paprika smör! som vi la i ugnen så djävulskt gott!

  Nu ska jag ut och röka

Av Alexandra - 12 september 2011 20:25

Why?


Och nu har jag skaffat mig en ny.. varför?

Av Alexandra - 12 september 2011 17:35

..Som för tillfället är väääldigt tomt! Möbler kommer på söndag med Maja.


Men såhär ser det ut just nu..


Då börjar vi i hallen då, eftersom att det alltid är där man börjar.

      Sen första rummet till vänster i hallen är badrummet.

       

Sen till höger om hallen är lilltoan, som vi ska använda som gäst toa.

Den behövs bara fixas till lite innan.

    Sen rakt fram från hallen är vardagsrummet.

Men innan vardags rummet är Majas sovrum som jag glömde fota. Man glömmer typ bort det rummet när man själv inte är där. haha

Här är vardagsrummet fyllt med skit just nu, som snart ska möbleras


Och nej väggen ska absolut inte vara gul det ska bli en fondvägg. därför är allt annat målat vitt utom där. Och dörren är en utav dörrarna som leder in till mitt och Emmas sovrum, men den har vi blockerat och så ska den täckas över.

          Från vardagsrummet går man ut till altanen och snart trädgården.

 Jag och Emma har börjat rensa bort en hel del under träden och runt om längst väggen och staketet.


Bordet och soffan fick vi från han som bodde här innan vi har klar det tillsvidare. Vi ska ju skaffa nytt.

        


Nåja.. vidare från hallsen då.  Efter lilltoan  åt höger kommer köket åt samma håll. Matbordet kommer även det samtidigt som resten av allt.

        Ja sen från köket går man in till vårt sovrum dåda..  Det är då inte klart, sängen blir snart 195 cm bred, och så ska i sätta upp Emma gitarrer, hyllor över sängen och hej och hå en hel del till. Men just nu ser det ut som enn bomd ner slag. Men åh andra sidan gör allt annat också det just nu.

        Lägger även in bilder nu på min garderob som är nästan färdig fixad:

          Jaha sådär då..


Där har ni lägenheten. (:

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

blogresponse

Bloglovin

bloglovin

blogkeen

Alexandras

Ovido - Quiz & Flashcards